Saturday, February 21, 2009

Kadang-kadang aku bengang dengan diri sendiri.

[Song on iTunes when I start: Ladytron - Seventeen] ---> Yeay! Diorang datang KL!

Tak, sebenarnya selalu je aku bengang dengan diri sendiri.

Takut banyak sangat benda sampai aku menyampah sebab aku tak tahu nak buat apa. Mungkin ke sebab aku ni was living a very protected life? Selalu je ade orang sekeliling yang nak (atau terpaksa?) berlari-lari tolong aku everytime I was caught up a predicament. Jadinya, aku ni jadi seorang yang terlebih dimanjakan sampai tak boleh jadi independent langsung. Asyik nak mengharap orang untuk selesaikan masalah sampai diri sendiri tak tau nak handle macam mana.


Ok, aku nak cakap pasal naik kapal terbang. I'm afraid of heights, so naturally I'm afraid of flying. Tapi dari kecil memang aku sangat teringin nak travel by flights. Sebabnya nampak macam lagi 'travel' dari naik bas atau kereta atau bot atau selainnya. Check in, boarding, passport, duty-free and all the works. First time I finally flew was when I was 17 to JB. Dan kau naik sebuah kenderaan yang macam out of this world, yang sebenarnya tak natural untuk manusia, because we're not meant to fly. It's understandable untuk manusia takut untuk naik kapal terbang sebenarnya.

Tapi aku punya takut takdelah melampau. Gigil tu gigil jugak, sebab aku tak suka dengar benda-benda atau bunyi-bunyian enjin apa semua tu. Takut macam apa-apa jadi. Aku ni sebenarnya takut dengan the unknown fear. Tapi aku suka bila enjin tu mula bunyi menderu kuat yang tengah bersedia untuk take-off. Rasa macam, "Here we go to meet the clouds!". And the feeling when the airplane is lifting itself from the ground tu, always, without fail gives me a certain pleasure in my stomach. Adrenaline rushes into my heart and I love it.

Tapi aku tak suka sangat landing time. Bila kapal tu merendah turun, the altitude change kadang-kadang buat telinga aku sakit sangat sampai rasa nak meletup dan semestinya, aku takut gila. Nak menangis pun ada. Hope next time tak adalah sakit-sakit ni. Buat kacau je.

Aku sebenarnya tak sabar nak travel lagi. Tu yang cakap pasal flights ni. Kan best kalau jadi travel writer? Atau host dalam Travel & Living Channel tu? You're getting paid to travel and explore the world wey! It doesn't feel like work to me.



Today's photo:



I love choosing seats where I can see the wings. And definitely window seat. Looking outside when I travel is a must. It calms me down, being one with the sky.

Nota: Malam ni panas sungguh. Tak boleh tidur lah! Angin tak ada langsung.


[Song on iTunes when I finish: Miss Kittin - Frank Sinatra]

No comments: